Samenvatting van de chaos tot nu toe

15 november 2017 - Chikankata, Zambia

Hallo allemaal,

Van verschillende kanten krijg ik regelmatig de vraag hoe het nu gaat. Dat, in combinatie met een stroomstoring en dus een saaie donkere avond, heeft mij doen besluiten toch maar een blog te beginnen. Het verloop tot nu toe was vrij turbulent, dus hierbij een korte samenvatting.

Ik zou in november en december coschap gaan lopen in een ziekenhuis in Malawi, als laatste onderdeel van mijn studie Geneeskunde. Van tevoren zou ik 4 weken rondreizen met Mark. Na anderhalve week werd Mark echter door een hond gebeten. Een krasje van niks, maar na overleg met de verzekering had hij een speciale injectie tegen rabies nodig, waarvoor hij op stel en sprong terug moest naar Nederland. Om mezelf een beetje te troosten ging ik op een fantastische safari net over de grens in Zambia, waar ik bericht kreeg van het AMC dat mijn coschap gecancelled was vanwege vampiers.

Omdat ik niet weer voor een visum wilde betalen als ik toch niet in Malawi terecht kon, ben ik naar de hoofdstad van Zambia gereisd en heb daar een week lang rondgemaild en gefacebookt tot ik met behulp van mede coassistenten en het AMC een nieuw coschap gevonden had, toevallig in Zambia zelf. De mail van dat ziekenhuis kwam op de donderdag voor mijn startdatum. De laatste paar dagen heb ik besteed aan een tripje naar de Victoria Falls. Op zondag ben ik naar het ziekenhuis gereisd en daar begint deze blog.

Ik zal proberen om elke 1 a 2 weken iets te schrijven maar ik beloof niks. ik wens je veel plezier met lezen en als er nog vragen zijn hoor ik het graag.

Groetjes Rinske